پشتیبانی شبکه چیست و ضرورت آن برای شرکت ها




پشتیبانی شبکه
پشتیبانی شبکه به مجموعه ای از خدمات اطلاق می شود که به منظور حفظ ، نگهداری و رفع مشکلات شبکه انجام می شود و شامل پشتیبانی کامپیوتر نیز می شود.امروزه کامپیوترها ابزار اصلی بسیاری از کسب و کار ها به شمار می آید و خدمات مرتبط با آن می تواند باعث سود و یا زیان هنگفتی در کسب و کار ها شود .

و از طرفی دیگر امنیت اطلاعات و جلوگیری از نشت اطلاعات به خارج از مجموعه موضوع مهم دیگری در پشتیبانی شبکه است که ارزش زیادی پیدا می کند. این ها تنها بخشی از خدمات پشتیبانی داده پردازان هستند که می توانید از ما انتظار پاسخ گویی به آنها را داشته باشید.

نگهداری و پشتیبانی شبکه های کامپیوتری از جمله مهمترین خدمات مورد نیاز شرکت‌ها و سازمان‌هاست که به آن‌ها کمک می‌کند تا به جای درگیری روزمره با چالش‌های فنی، تنها بر روی کسب و کار خود متمرکز بمانند
بهترین روش برای ارائه خدمات پشتیبانی شبکه ( NETWORK SUPPORT ) ، یک شرکت پیمانکار متخصص فناوری اطلاعات در سطح سازمانی است که در همیشه در دسترس باشد و تحت یک قرارداد پشتیبانی شبکه به سرویس دهی بپردازد.
خدمات پشتیبانی شبکه و سخت افزار یا به عبارتی نگهداری شبکه‌های کامپیوتری، مهمترین فعالیت شرکت داده پردازان در زمینه خدمات شبکه کامپیوتری‌ است
اولین اقدام این شرکت این است که توصیف دقیقی از سازمان و تجهیزات فعلی آن دریافت کرده و با توجه به وضعیت موجود و نیاز های کارفرما نسبت به ارائه خدمات بهینه اقدام می پردازد.
به معنای گسترده، پشتیبانی شبکه با همه مواردی که شبکه رایانه ای سازمان شما را فعال ، سازنده و به روز نگه می دارد ، شامل می شود.
این به شما اطمینان می دهد که سخت افزار، نرم افزار و دستگاه های شخصی شما سازگار و کارا هستند.
پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری، در حقیقت به مفهوم نگهداری شبکه، مراقبت و رفع ایراد بوجود آمده در قسمت نرم افزاری و سخت افزاری شبکه کامپیوتری است که علاوه به رفع اشکالات شبکه خرابی‌های کامپیوتر هم شامل این خدمات می‌شود.


به طور خاص، پشتیبانی شبکه گسترده است:

از کارهای تعمیر و نگهداری منظم

عیب یابی شبکه های کامیپوتری

آزمایش و عیب یابی مشکلات

طراحی و توسعه

افزودن ویژگی های جدید برای افزایش عملکرد و بهره وری



چرا پشتیبانی شبکه مهم است‌؟

همان طور که می دانید امروزه بعضی از شرکت برای صرفه جویی در زمان از فناوری شبکه کردن سیستم ها استفاده می کنند و ما در اینجا می خواهیم به برخی از خدمات پشتیبانی که در این زمینه می توانیم برای شما انجام دهیم اشاره کنیم پس تا انتها این مطلب همراه ما باشید.
خراب شدن یک کامپیوتر، به معنی عدم کارایی یک کاربر و قطع شدن شبکه به معنی تعطیل شدن یک بخش و اتلاف زمان برای چند کاربر خواهد بود پس در صورت نداشتن یک پشتیبان شبکه و پشتیبان کامپیوتر زمان بسیار زیادی از پرسنل تلف شده و این قطعا به ضرر و زیان شرکت‌ها خواهد بود. قطعا بدتر از این موضوع، ویروسی شدن شبکه و یا از بین رفتن اطلاعات بوده که باعث آسیب جدی به کسب و کار مدیران خواهد بود و مدیران به خوبی این موارد را درک می نمایند. پشتیبانی شبکه شرکت خدمات شبکه داده پردازان با طراحی شبکه پرسرعت، دسترسی سریع شما را به سرورهای داخلی و نیز محیط اینترنت میسر ساخته و سلامت شبکه‌ی شما را تضمین می‌کند.

این امور در خدمات پشتیبانی شبکه که وظیفه کارشناس شبکه‌های کامپیوتری است و به شکل کامل، شامل قسمت های پایین است :

از بین بردن مشکلات شبکه

نگهداری شبکه

آینده نگری و از بین بردن احتیاجات آتی شبکه




چرا باید پشتیبان شبکه داشت؟

شرکت‌های بزرگ‌تر معمولا یک بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات اختصاصی دارند که هنگام بوجود آمدن هرگونه مشکل شبکه در دسترس مجموعه است که مشکلشان را برطرف می کنند.
با این حال کسب و کارهای در حال رشد همیشه قادر به پرداخت هزینه‌های یک تیم فناوری اطلاعات با دانش شبکه‌ای کافی نیستند، اما هنوز هم نیاز به پشتیبانی شبکه دارند. از این رو ممکن است احساس نکنند که پرداخت هزینه برای پشتیبانی فناوری اطلاعات ضروری است. با این حال، حتی برای کسب و کارهای کوچک با تعداد رایانه‌های کم، اگر مشکلی کوچکی نیز ایجاد گردد می‌تواند باعث اختلال زیادی شود.‌ در این مواقع چه باید کرد؟
بهترین راه کار گرفتن خدمات مشاوره شبکه است.



کارهای معمول روزانه خدمات پشتیبانی شبکه شامل موارد زیر است:
  • نصب نرم افزارهای جدید
  • نصب سخت افزار جدید مثل سرورها ، چاپگرها ، ایستگاه های کاری رایانه و غیره
  • تنظیم کردن حساب های کاربری ، مجوزها و گذرواژه ها
    • نظارت دائم بر امنیت همه سیستم ها
  • عیب یابی شبکه
  • رفع کردن خطاهای شبکه
  • تعمیر و نگهداری شبکه
  • پشتیبانی فنی از تمام افرادی که از شبکه استفاده می کنند
  • آموزش دادن کارکنان در مورد سیستم های جدید
  • مدیریت روزانه و نظارت بر استفاده از شبکه
  • برنامه ریزی کردن برای پیشرفت های آینده ، پیشنهاد دادن راه حل های فناوری اطلاعات برای مشکل های تجاری


پشتیبانی شبکه چیست؟
هر گونه عملیات هایی که در جهت بهبود رویکرد شبکه، نگهداری شبکه و رفع‌ ایرادهای شبکه انجام شود، در دسته خدمات پشتیبانی شبکه قرار می‌گیرد. خدمات پشتیبانی برای شبکه را می‌توان در دو دسته خدمات پشتیبانی سخت افزار شبکه و خدمات پشتیبانی نرم افزار شبکه در نظر گرفت.


تیم پشتیبان شبکه داده پردازان آماده ارائه انواع خدمات پشتیبانی سخت افزاری و نرم افزاری شبکه در سراسر ایران است.



خدمات پشتیبانی سخت افزار شبکه
به تمام مجموعه اقدام هایی که برای بهبود عملکرد، ارتقاء، افزایش سرعت، رفع خرابی و غیره روی سخت افزار شبکه انجام می‌شود خدمات پشتیبانی سخت افزاری شبکه گفته می‌شود. مواردی مثل تعویض یک تجهیز خراب در شبکه و ارتقاء یک سیستم سخت افزاری در شبکه جزو خدمت‌های پشتیبانی سخت افزاری شبکه به حساب می‌آید.


نمونه خدمات پشتیبانی سخت افزار شبکه:

عیب یابی از زیر ساخت شبکه یعنی خدمات پسیو شبکه

ارائه دادن مشاوره در زمینه ارتقاء و خرید سخت افزارهای جدید

عیب یابی کردن سخت افزاری شبکه

بازدیدهای دوره‌ای از شبکه

مانیتورینگ سخت افزاری شبکه

و…








  خدمات پشتیبانی نرم افزار شبکه
   به هرگونه نصب کردن نرم افزار شبکه، به روز رسانی و آپدیت کردن نرم افزاری، پیکربندی نرم افزار و غیره خدمات پشتیبانی نرم افزاری شبکه گفته می‌شود. تنوع خدمات     پشتیبانی های نرم افزاری شبکه زیاد است. داشتن یک پشتیبان شبکه با داشتن توانایی به روزرسانی، پیکربندی و رفع ایرادات موجود در شبکه برای سازمان‌ها به ویژه             سازمان‌هایی که مختل شدن شبکه در آن باعث ضرر می‌شود لازم و ضروری می باشد.


نمونه خدمات پشتیبانی نرم افزار شبکه:

    نصب کردن و به روزرسانی ویندوز سرور

    نصب کردن و ارتقاء نرم افزارهای موجود در شبکه

    نظارت داشتن بر سیستم نرم افزاری شبکه

    پشتیبانی و نگهداری از اطلاعات موجود در شبکه

    پیشگیری کردن از وقوع مشکلات مختلف نرم افزاری در شبکه

    و…





چه زمانی ما در سازمان به خدمات پشتیبانی شبکه نیاز داریم؟
برخورداری از خدمات پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری شبکه مختص به زمان خاصی نمی‌باشد به همین دلیل پیشنهاد می‌شود در سازمان‌های بسیار بزرگ و حتی متوسط از یک پشتیبانی حضوری شبکه حتما استفاده کنید.
در حالت کلی زمانی به پشتیبان شبکه نیاز خواهید داشت که در یکی از شرایط زیر قرار داشته باشید.

• در شبکه سازمان شما مشکلی وجود داشته باشد.

• سرعت شبکه شما کاهش یافته باشد و دلیل آن را ندانید.

• امنیت شبکه سازمان با مشکل رو به رو شده باشد.

• در شبکه نیاز به ارتقاء سخت افزاری وجود داشته باشد.

• نرم افزارهای موجود در شبکه شما نیاز به پیکربندی و بروز رسانی داشته باشند.

• مشکلی در دریافت و ارسال ایمیل‌ در شبکه داشته باشید.

• شبکه کامپیوتری سازمان با مشکل رو به رو شده باشد.

• اطلاعات شبکه شما یکجا و منسجم نباشد.

• دسترسی‌های شبکه مناسب نباشد.

• پشتیبان شبکه در حال حاضر سازمان شما خدمات مناسبی ارائه ندهد.

• تجهیزات متصل به شبکه دارای مشکل باشد.

• و…

در صورتی که حتی یکی از موارد بالا برای شبکه سازمانی شما صادق باشد بدون شک نیاز به پشتیبان غیر حضوری شبکه یا یک پشتیبان حضوری شبکه دارید




پشتیبان حضوری شبکه
عموما در سازمان‌های نسبتا بزرگ نیاز به پشتیبان حضوری شبکه امری اجتناب ناپذیر می باشد. وجود کلاینت‌های مختلف و ایجاد سوالات و مشکلات متفاوت در شبکه، آموزش کارکنان جدید، رفع ایرادات شبکه و… در این گونه از سازمان‌ها داشتن یک پشتیبان حضوری شبکه را الزامی میکند.

وظایف پشتیبان حضوری شبکه
یک پشتیبان حضوری شبکه وابسته به بزرگی شبکه وظایف متفاوتی را برعهده دارد از جمله این وظایف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
• پیکربندی کردن شبکه
• چک کردن مداوم شبکه به لحاظ عدم وجود مشکل
• رفع کردن نواقص موجود در شبکه
• بروز رسانی کردن سخت افزار و نرم افزارهای شبکه
• آموزش دادن کارکنان جدید
• بررسی عامل های کاهش سرعت شبکه
• و…


پشتیبان غیر حضوری شبکه
در شرکت‌ها و سازمان‌های نسبتا کوچک به دلیل آن که مشکلات شبکه‌ای کم اتفاق می‌افتد و حضور یک پشتیبان شبکه به صورت دائم در شرکت هزینه‌های زیادی را روی دست شرکت می گذارد. به همین دلیل اگر شبکه موجود در سازمان شما کوچک است و از چند کامپیوتر تشکیل شده است پیشنهاد می‌شود که در شرکت از خدمات پشتیبانی شبکه غیر حضوری استفاده کنید


  

خدمات پشتیبانی شبکه
یک شرکت پشتیبان شبکه وظیفه دارد که تمام مشکل های موجود در شبکه را در کوتاه‌ ترین زمان ممکن حل کند.
بطور کل یک شرکت پشتیبان شبکه وظایف زیر را بر عهده دارد.

• تامین کردن امنیت شبکه

• پشتیبان گیری اطلاعات

• اعمال راهکارهای جلوگیری از هک سیستم و سرور

• بازدید مکرر حضوری شبکه

• پشتیبانی دائم آنلاین و تلفنی

• تهیه گزارش های مدیریتی و نقشه شبکه

• پایش پهنای باند مصرف شده در شبکه

• اجرا و پشتیبانی کردن تلفن تحت شبکه (VOIP)

• مشاوره دادن تخصصی اجرای بستر فیزیکی و زیرساخت های شبکه کابلی

• ارتباط دیتا و صوت بین شعب شرکت تحت اینترنت

• ارائه دادن راهکارهای سرورهای ابری و تخصیص فضای ابری روی سرورهای این شرکت

• ارائه دادن انواع خدمات آموزشی برای کارکنان




مشتری
درباره شرکت داده پردازان
شرکت داده پردازان توسعه کویر یزد در سال 1386 به شماره 9204 در مرکز ثبت شرکت های استان یزد به ثبت رسید و با بهره گیری از متخصصان مجرب در این مدت سعی در ارائه خدمات نوین فناوری نموده است

© 2022 - کلیه حقوق مادی و معنوی به شرکت داده پردازان تعلق دارد