3 نمونه موفق از برندسازی که بازاریابی دیجیتال را تقویت می کند

برندسازی یکی از اجزای حیاتی دیجیتال برندینگ است که شامل ایجاد هویت برند قوی و همچینین استفاده از کانال های آنلاین مختلف برای تعامل با مشتریان و ایجاد یک حس وفاداری برند است. در این مقاله سه نمونه از برندسازی های موفق و بزرگ دنیا رو ذکر کردیم تا با الهام از الگوی این برندها بتوانید گامی درست و مؤثر در اهداف خود بردارید.

"برندینگ دیجیتال فقط ایجاد یک لوگو یا یک وب سایت نیست، بلکه ایجاد هویت برند قدرتمند و استفاده از کانال های دیجیتال برای تعامل با مشتریان و ایجاد شناخت و وفاداری برند است."

 Simon Mainwaring بنیانگذار و مدیر عامل  We First Branding

 

1. آدیداس

آدیداس که در سرتاسر جهان به دلیل تجهیزات ورزشی برتر شناخته شده است، برای چندین دهه یکی از لوازم اصلی ورزشکاران در هر رده ورزشی بوده است. با این حال، تعداد مشتریان وفادار آن به طور تصاعدی در حال افزایش است. و دلیل آن واقعاً ساده است: 

در چند سال گذشته، این شرکت دستخوش یک تحول دیجیتالی شدید شده است تا تجربه یکپارچه‌تری از برند را به مشتریان ارائه دهد.

اکنون، آدیداس به جای اینکه فقط مانند برخی از رقبای کوچکتر خود، تبلیغات محصول را انجام دهد، کمپین‌های متفکرانه، جذاب و «بر روی برند» را ارائه می‌کند که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که عمیقاً با مشتریان خود طنین‌اندازی کنند.

به عنوان مثال، در اوایل سال 2020، آدیداس کمپین بازاریابی #Hometeam خود را برای ایجاد روابط با مشتریان، در حالی که از خانه کار می‌کردند، راه‌اندازی کرد.

عمیقاً در کمپین شرکت این باور  وجود داشت که کار به عنوان یک تیم می تواند بازی را تغییر دهد. در نتیجه، آن‌ها برنامه‌های آموزشی خود را باز کردند و دسترسی رایگان را برای هر کسی که به دنبال تمرین بود، فراهم کردند. آنها داستان های موفقیت آمیز قدرتمندی از ورزشکاران در سراسر جهان را ارسال کردند. آن‌ها حتی با به اشتراک گذاشتن ویدیوی «آماده برای ورزش» آدیداس در کانال‌های اجتماعی شخصی خود و برچسب‌گذاری ابتکار عمل در پست‌های توییتر و اینستاگرام خود (البته در حالی که لباس آدیداس را پوشیده‌اند!) از کارمندان خود به عنوان حامیان برند دعوت کردند.

جای تعجب نیست که این رویکرد جدید برند محور، نتایج عظیمی را برای آدیداس به ارمغان آورده است. در واقع، کمپین #hometown آنها به یکی از بزرگترین و موفق ترین کمپین های آدیداس تبدیل شده است.

 

2. آمازون

در حالی که آمازون همیشه یک شرکت دیجیتال بوده است - برند خود را از طریق کانال های دیجیتال تبلیغ می کند و محصولات خود را به سبک تجارت الکترونیک می فروشد - آنها در طول سال ها شلخته یا تنبل نشده اند.

در هر صورت، آمازون با ایجاد برند دیجیتالی خود، توانایی خود در تعامل با مشتریان را افزایش داده است. به عنوان مثال، در طول بحران‌های جهانی، آمازون ویدیوهایی را منتشر می‌کند که کارهای خیریه‌ای را که انجام می‌دهند؛ برجسته می‌کند. این ویدیوها برند آمازون را از طریق قرار دادن لوگو، قرار دادن محصول و صدای برند آمازون به نمایش می‌گذارند و در عین حال ارتباط ضمنی بین ابتکار عمل و ارزش‌های آمازون ایجاد می‌کنند. این ارتباط، در زبان مورد استفاده، تصاویر گنجانده شده، و موسیقی پخش شده در پس‌زمینه نمایش داده می‌شود.

با این حال، همه چیز مربوط به آمازون جدی و حرفه ای نیست :

آمازون با وفادار ماندن به درک مشتریان خود، از الکسا (هوش مصنوعی آمازون) حساب‌های اختصاصی برای افراد ایجاد کرد تا بتوانند پست‌های خنده‌دار را بخوانند و با خود «الکسا» درگیر مکالمه‌ای دلچسب شوند.

این امر نه تنها برای همه حساب‌های رسانه‌های اجتماعی مرتبط با آمازون دنبال‌کنندگان زیادی و وفادار ایجاد کرده است، بلکه به آمازون نیز این امکان را می‌دهد تا پایگاه مشتریان وفادار خود را برای بازار و محصولات خود حفظ کند.

 

3. اپل

اپل همواره در حوزه فناوری پیشتاز بوده است. بین آی‌پاد، آیفون، آی‌پد، مک‌بوک و دستگاه‌های هوشمند، مردم تقریباً هر چیزی را که عرضه می‌کنند را دوست دارند. اما اپل هرگز تنها به ارائه فناوری های پیشرفته بسنده نکرده است. آن‌ها همچنین برندسازی خود را در هر کاری که انجام می‌دهند، در آغوش می‌گیرند و آن‌ها را جذب می‌کنند.

تبلیغات آنها کاملاً یک سبک تمیز و مدرن را با پاشیدن رنگ های رنگارنگ متعادل می کند. و آنها از روندهای محبوب به روش های منحصر به فرد استفاده می کنند   و شعار "متفاوت بیندیشید" خود را مجسم می کنند.

آنها همچنین برای ایجاد روابط قوی با مشتریان خود، با اعتبارسنجی، نقاط درد و مشکلات را میسنجند و سپس برای ارائه راه حل های هدفمند برای مشکلات خود در تبلیغات خود، سخت کار می کنند.

یک مثال کلاسیک از این کمپانی در این باره، تبلیغ حریم خصوصی است:

اپل در پاسخ به نگرانی های مصرف کنندگان در مورد حفظ حریم خصوصی داده ها، کمپینی در یوتیوب راه اندازی  کرد. در این کمپین، راوی اپل در مورد حریم خصوصی به شیوه‌هایی صحبت می‌کند که یک فرد معمولی ممکن است:

 با برجسته کردن بخش‌های خاص و شخصی از داده‌هایی که مردم می‌خواهند از چشم‌های کنجکاو دور نگه دارند و اذعان دارند که آن چیزها باید خصوصی باشند. سپس، در کمتر از پنج کلمه، تبلیغ اشاره می‌کند که اپل نه تنها به حریم خصوصی مشتریان احترام می‌گذارد، بلکه برای محافظت از آن نیز سخت تلاش می‌کند. این دقیقاً همان چیزی است که مردم می‌خواهند بشنوند.

اپل با پذیرش مستقیم ترس‌ها، نگرانی‌ها و نقاط درد آن‌ها به روش‌های دلسوزانه و متمایز کردن خود از طریق برندسازی، می‌تواند طرفداران زیادی و وفادار برای محصولات خود حفظ کند، حتی در شرایطی که بازار پر از محصولات رقیب است.

 

سخن پایانی

برای دستیابی به مشتریان، باید آنها را در جایی که در حال حاضر هستند ملاقات کنید: فضاهای دیجیتال. اما برای ارتباط و تعامل با مشتریان از طریق بازاریابی دیجیتال به یک برند دیجیتال نیاز دارید. خوشبختانه، ما اینجا هستیم و میتوانیم راه صد ساله را یک شبه برای شما طی کنیم. شما فقط باید به دنبال آن باشید. راه ارتباطی با ما : 

https://dpyco.ir/

به نظر شما  

چگونه کسب‌وکارها می‌توانند از استراتژی‌های برندسازی دیجیتال مانند بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوا و ... برای ایجاد شناخت و وفاداری برند و افزایش رشد و درآمد استفاده کنند؟

آیا شما تجربه یک برند شخصی را چشیده اید؟ اگر جواب بله هست برامون بنویسید چگونه به آن دست یافتید؟ و همچنین چطوری آن را حفظ کردید.

فهرست مطالب

اشتراک گذاری مقاله

بیشتر بدانید!

با خواندن سایر مواردی که با این موضع مرتبط هستند

دیجیتال برندینگ

راهنمای مبتدی برای کمپین های فروش: درک اصول

یک کمپین فروش موفق به برنامه ریزی و اجرای دقیق و همچنین اندازه گیری و تجزیه و تحلیل مداوم نیاز دارد. با شناسایی مرتبط‌ترین معیارها و KPIها، کسب‌وکارها می‌توانند موفقیت کمپین‌های خود را به‌طور دقیق اندازه‌گیری کنند و در صورت نیاز تنظیمات لازم را برای بهینه‌سازی نتایج انجام دهند. معیارهای رایج شامل نرخ تبدیل، درآمد، هزینه جذب مشتری، ROI و معیارهای تعامل است.

بیشتر بدانید »
دیجیتال برندینگ

بازاریابی دیجیتال: چگونه کسب و کار خود را در دنیای آنلاین تقویت کنیم

دیجیتال مارکتینگ به طیف وسیعی از استراتژی های بازاریابی آنلاین اشاره دارد که کسب و کارها برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود از آنها استفاده می کنند. این شامل تکنیک هایی مانند بهینه سازی موتور جستجو، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک، بازاریابی محتوا، بازاریابی رسانه های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی است. هر تکنیک نقاط قوت خود را دارد و می تواند برای دستیابی به اهداف خاصی مانند افزایش ترافیک وب سایت، ایجاد آگاهی از برند یا افزایش فروش مورد استفاده قرار گیرد. بازاریابی دیجیتال در دنیای امروز ضروری است، زیرا افراد بیشتری از اینترنت برای تحقیق و خرید محصولات و خدمات استفاده می کنند. با استفاده از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ، کسب و کارها می توانند به مخاطبان بیشتری دست یابند و از رقبا جلوتر بمانند.

بیشتر بدانید »
دیجیتال برندینگ

قدرت برندسازی دیجیتال: استراتژی هایی برای موفقیت در عصر دیجیتال

برندسازی دیجیتال به جنبه‌ای حیاتی از بازاریابی مدرن تبدیل شده است، زیرا کسب‌وکارها در هر اندازه و صنایع از قدرت کانال‌های دیجیتال برای ایجاد آگاهی از برند، تعامل با مشتریان و افزایش فروش استفاده می‌کنند. در عصر دیجیتال امروزی، ایجاد یک برند دیجیتال قوی بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

بیشتر بدانید »